lørdag 1. mai 2010

Tapet eller ikke tapet?

Jeg er så delt når det gjelder tapet!

Vi tapetserte noen vegger i den gamle leiligheten og det ble jo veldig fint og sånn men jeg må ærlig innrømme at jeg ble fort lei av det. Men så var jo det kontrastmønster også og jeg kan tro at en mer diskret tapet hadde gjort seg bedre i lengden. Men så finnes det så mange fine farger man kan male en vegg med og så kan man jo pynte med wallstickers og bilder på veggene istedenfor? 

De veggene vi vurderer å tapetsere er:

Ene veggen på soverommet vårt
En vegg på kjøkkenet pluss stripa mellom over og underskap
En vegg på kontoret
En vegg på barerommet
En  eller flere vegger på loftsstua

Her er noen som jeg syns er fine:


Utrolig søt da!! Men da blir det frem med malerkosten i løpet av noen år så det gidder vi ikke :-P



Dette ser jo utrolig kult ut på bildet men i den ekte verden så tror jeg at jeg hadde blitt lei av den.



Denne er kanskje litt mer nøytral og den hadde vært fin f.eks på kontoret...men jeg er usikker på om jeg kunne blitt lei av denne også. Ser jo veldig høst-aktig ut og jeg liker best sommer'n :-)



Biri-tapet. Denne har fått en oppsving igjen nå og passer godt til den naturlige stilen som vi skal ha så jeg ser ikke bort ifra at en vegg med dette hadde tatt seg godt ut hjemme hos oss. Men hvor? På soverommet vårt kanskje?..



Dette er også en Biri-tapet som heter Gangar og har vunnet en pris for god design.



Denne er jo veldig safe på et gutterom, men kanskje litt kjedelig?



Denne likte jeg faktisk veldig godt. Kunne passa fint på en vegg på loftsstua kanskje? Denne var fra Eco.se


Helt ok tapet men litt for romantisk for min smak.


Denne var fin syns jeg. Hadde passa bra på kjøkkenet, på loftsstua eller på kontoret. Også fra Eco



Denne var bare helt nyyydelig! Men likevel kunne jeg aldri hatt den...som sagt, sommer er min favorittsesong :-)

Litt om Eco Wallpaper:

Eco Wallpaper bruker papir fra et av verdens mest miljøvennlige skogbruk, uten flathogst og med omsorgsfull gjenplanting av hugget skog. De bruker verken PVC eller skadelige løsemidler, og alle trykkfarger og overflater i tapetene er vannbaserte. Hos Eco Wallpaper har de eget vannrenseannlegg og all produksjon drives med energigjenvinning.

Hmm etter dette innlegget heller jeg faktisk mer mot å tapetsere, og særlig etter jeg fant Eco Wallpapers, syns de hadde en fin miljøprofil og dessuten flotte og tidsriktige tapeter.


Nei nå må jeg se tvekampen på Farmen!!






2 kommentarer:

  1. Mange fiiiine tapeter. Skal lagre denne siden på favoritter, for vi vurderer å tapetsere den ene veggen på den hvite, kjedelige soverommet vårt til høsten.. :=)

    SvarSlett
  2. Så mye fint! Den første var knallkul da, men jeg er for feig til å ha noe slikt på veggen min. ;-)

    SvarSlett