onsdag 5. mai 2010

Loppefunn i Buskerud

Jeg tok meg en tur med Sakarias for å besøke min gode venninne Jenny (med bloggen Mammaprat) i Kongsberg. Vi har en fått en felles intresse for lopper og bestemte oss for å raide Kongsberge og Drammen på jakt etter de perfekte loppisfunn :-) Jakten gikk ganske bra den.

Jeg fant først et gamelt vater fra 50-tallet som jeg skal slå knagger i og bruke til oppheng. Denne glemte jeg selvfølgelig i Kongsberg så jeg får vise dere denne når jeg får hentet den der.

Her er et inspirasjonsbilde fra bloggen Som Mine Dager Er (en kjempefin blogg forresten!)




Så fant jeg en gammel 70-talls lampe i rot. Den var grå av støv men jeg ser potensialet. Jeg tenker meg en hvit skjerm og så må jeg selvfølgelig vaske og kanskje lute/beise/male/olje selve foten....dette har jeg null erfaring med så hva tror dere??



Det loppisfunnet jeg var kanskje mest fornøyd med var av de hvite lysestakene, vasen og godteskåla på stet. Nå jeg kom hjem vasket jeg de og skal si de ble skinnende hvite! Bildet er tatt med en iPhone så ikke den beste kvaliteten men bare vent, jeg skal ta bilder av gruppen senere med speilreflekskamera etter at de er styla med blomster, lys og candy :-)

Tror jeg er bitt av loppebasillen altså, kjenner jeg har bare lyst å scanne gjennom en haug med brukthandler..kanskje jeg skal ta meg en tur til byen senere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar