onsdag 14. september 2011

Og enda en buksedress :-)


Idag gikk det betydelig kjappere å sy buksedressen :-) Alt går lettere når det ikke er første gang! Glemte å nevne at det selvfølgelig følger matchende skaut til. Den nyeste er den med blå blomster...litt blassere i fargen men like søt, str 4 år :-)



Hva gjorde at det gikk fortere denne gangen? Jo, jeg hadde lært fra sist gang at det er lurt å markere hva som er Vrangen og hva som er retta så man slipper gjøre feil ;-) Og ellers noen andre småting som jeg stusset på eller gjorde på en tungvint måte første gangen.

Imorgen tror jeg jeg skal begynner på en bursdagsgave...men kan kanskje ikke blogge om den i tilfelle bursdagsjenta ser det..hehe..

1 kommentar:

  1. Hei,

    Så søte bukser du har sydd! De er bare så skjønne...
    Tenkte bare jeg ville gi deg et bittelite tips. Om du vil at vaffelsømmen skal bli litt fastere/tettere, så kan du dampe lett over hele strikkpartiet med strykejernet. Da trekker strikken seg enda mer sammen! Jeg gjør alltid dette når jeg syr vaffelsøm, syns det blir ekstra godt hold i strikkpartiet da.

    Og så må jeg si at du har en fornøyelig blogg! Stå på:)

    Beste hilsen fra Solveig

    SvarSlett