fredag 16. september 2011

Endelig ferdig med sjørøver-genseren!

Da var applikasjonen på.

Måtte litt leting til for å finne et fint mønster av sjørøverskuta. Men tilslutt fant jeg den I boka "Leketepper du kan sy selv" av Kristin Kolstad Addison. Mønsteret var litt lite så på frihånd tegna jeg det større.


Deretter tegna jeg det over på vlisofix (strykepapir med lim på som fåes kjøpt på hobby og syforretninger), klippet det ut, strøyk det over på vrangsiden av stoffet og så klippet ut stoffbiten, peelet av papiret og strøyk det på genseren. Viktig å aldri stryke direkte på limet...:-)  Etterpå sydde jeg sikksakk kant rundt og ferdig :-)

Merker nå jeg fikk veldig lyst å skrive "Hiv o hoi" på....er nemlig det lillegutt løper rundt og sier hele dagen...de hadde sikkert ledd litt i barnehagen da ja :-) Hmm....

Måtte øve meg først så da klippa jeg ut et lite hjerte og strøk på ei kjedelig lue- ble jo søt da :-)





Jadda :-)  Så da kan jeg det. Enda en ting i syverdenen jeg har lært meg. Måtte lære meg det før jeg skal til på bursdagsgaven til min kjære lillesøster...men kan jo ikke si her hva det blir enda...får blogge om det etter at hun har fått den :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar