mandag 26. april 2010

Tanker om innredning på kontoret/gjesterommet

Rekkehuset vi har kjøpt er ikke det største men vi har mange rom. Derfor er det viktig å utnytte plassen til det maksimale og det er det første jeg tenker på når jeg innreder et rom i hodet mitt.

Kontoret er intet unntak. Dette blir mitt lille oppholdsrom når jeg blogger, styrer med nettbutikken min og ikke minst- regnskapet. Da trenger jeg struktur for å kunne klare å gjennomføre de oppgavene jeg må.

Jeg vil unngå møbler som opptar mye gulvplass fordi jeg føler at det minsker et rom. Istedenfor satser jeg på hyller og skap som henger på veggen, gjerne høyt på veggen.

Her er noen bilder (mye fra Ikea ) som gir inntrykk av møbeltypene jeg ønsker i dette rommet.

Tavle med hylle til brev samt knagger.

En sånn tavle vil jeg gjerne ha, her kan jeg skrive ned ukas gjøremål på blogg og nettbutikk og stryke ut etterhvert som det blir gjort. Regninger kan henges i en avisholder ( som f.eks den på bildet under) på knaggen og visittkort mm. kan legges i brevlommen- genialt!



Jeg får gyselig vondt i nakke og skuldrene av å sitte ved en skrivepult og har funnet ut at måten jeg jobber best på er i en myk sofa med pute under høyrearmen og pcn plassert oppå ei pc-pute i fanget.
Siden rommet skal brukes til gjesterom hadde det vært greit med en sovesofa... (den under fant jeg på finn.no)




En vegghylle skal være praktisk og enkel. Jeg ser for meg 1,5 meter ca med vegghylle og så noen kurver oppå som rekker nesten til taket hvor vi kan oppbevare andre ting som vi ikke bruker så ofte. Bildet undr er funnet på Bolia )


(evt noe lignende uten dører)

Inni vegghyllen kan jeg oppbevare permer med fakturaer, regnskap og sånt for nettbutikken samt viktige papirer til meg og sambo :-) Deilig å få orden i dette!

Når det er på dette rommet jeg skal gjøre litt småkjedelige ting som regnskap er det viktig ha noen morsome detaljer rundt meg så jeg ikke mister gnisten, og hva er da bedre enn noen vittige wallstickers?
Bildet er fra Designdelicatessen.



Fargene på veggene i dette rommet tror jeg vi skal holde hvite mens gulvet blir standard eikeparkett siden det er det vi har i trappen. 

Noen grønne planter er definitivt på sin plass på et kontor.




Flere innredningsplaner for dette rommet kommer- nå våknet lillegutt!

1 kommentar:

  1. Heisann! Hvordan liker du deg på blogspot? Arrh, jeg kjenner det er litt makkverk med nytt oppsett.. Har du vært på "nye" bloggen min?

    Kontoret vårt har foreløpig hvite vegger, men vi planlegger en fresh tapet.. også har vi gjesteseng, pult, en liten bokhylle og persienner.. gjenstår endel ja.

    SvarSlett