søndag 21. oktober 2012

Forklekjole til snuppa i magen




Heyhey hvor det går unna! Forklekjole med rødt linstoff + hjertemønstret bomullstoff og påsydde broderier fra min mormor som hun har spart på fra sin mor + knapper fra en gammel uniform som hun også hadde spart på som jeg tror er ganske gamle, må dobbeltsjekke historiene i julen, kjekt å vite :-)





Lærte meg noe nytt idag, nemlig symaskinens knappehull-funksjon ;-) Var litt tricky å skjønne men nå kan jeg det og da er det enkelt neste gang.

Fant også ut at det mangler endel tilleggsutstyr som SKULLE ha fulgt med maskinen når jeg kjøpte den :-( Mener at jeg aldri kan huske å ha sett dette så tviler sterkt på at jeg bare har rotet det bort....så får stikke innom butikken jeg kjøpte maskina og forhøre meg.

Ellers er forklekjolen sydd etter oppskrift i boka Made by me og skal passe fra 6 mnd-2 år noe jeg har vanskelig for å tro...syns den virker bitteliten for en 2-åring ihvertfall.

Men søt ble den, fornøyd med min første kjole :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar