søndag 26. august 2012

Joggedress til storebror


Da var jeg ferdig med min første joggedress til Sakarias. Lagde litt ekstra styr for meg selv med buksa og lagde sånne Zaggy Baggy Bukselommer som ble veldig kule detaljer men spørs om jeg gidder lage de på så mange bukser fremover- følte det tok dobbelt så lang tid å lage buksa med lommene i. 

En som var fornøyd var storebror!! Her hadde jeg kun blitt ferdig med genseren, ble ferdig med buksa idag tidlig, så når han kommer hjem fra badeland med pappa skal han få prøve buksa også :-)

 

Brukte mønster fra Sy til Barn av Mari Melilot. Syns mønsteret på genseren var knapp, brukte str 98 og det pleier være mer enn godt nok til storebror, så vil anbefale å legge til en ekstra cm rundt for og bakstykket, samt litt bredere åpning i halsen. Syns heller ikke ribben i halsen ble så pen så tror heller det blir kanting på gamlemåten neste gang...Men alt i alt- veldig fornøyd med den boka altså...man må vel alltid prøve seg litt frem :-)

Stoff er strech velour og ribb fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar