torsdag 8. november 2012

Sy-planer fremover

Nå er det eksamenslesing fremover ihvertfall 2 uker frem, men så må jeg få tid til litt sying igjen og da vil jeg gjerne sy følgende:

1. Luer i ullfilt fra boka Made by Me. Vil sy både til storebror og lillesøster og kanskje noen julegaver også til noen små haud :-)

Noe ala dette:  Fra denne bloggen http://bekkaen.blogspot.no/2012/02/lue-i-ullfilt.html

2. Tøfler til storebror som han kan ha i barnehagen siden de helt nye jeg nettopp kjøpte til han er borte :-( og tøfler til lillesnuppa også, må jo ha sånne søte små sko :-)

 Disse var jo skjønne :-) Fra bloggen http://bareentingtil.blogspot.no/2012/03/tfler.html

3. Sofaputetrekk- har to fine stoff jeg vil bruke- trenger en oppfriskning her hjemme!

4. Må få sydd en vegg-oppbevarings-sak som skal henges over stellematta og romme bleier, kluter og diverse stesh!

Har sydd en før og den ser slik ut:

 Men denne gangen må jeg sy en som går bortover og ikke nedover :-)

4. Julegaver!! Orker ikke sy så mange i år som i fjor, får ikke tid rett og slett, men noen vil jeg sy- kan vel ikke avsløre hva og til hvem her..

5. Sengesett til snuppa + laken av gjenbrukslaken

6. En kjole i babyfløyel til snuppa, med grønt og rosa

7. Fleece heldress til snuppa med glidelås og fleecebukse eller fleece-hettegenser m lomme på til storebror

8. 2 stk bukse-sett m smekke til snuppa i str 56

9. En slange eller lignende kosedyr i f.eks ullfilt eller andre stoff-rester.

 Denne var nydelig da, fant den her http://idaogmuskatt.blogspot.no/2011_09_01_archive.html

eller denne kule slangen:



som jeg fant på denne bloggen: http://jannepaalanne.blogspot.no/2010_10_01_archive.html


10. Må få fylt ammeputen jeg har sydd og sy den igjen :-), evt sy en innleggspute og fylle den og sette knapper  eller glidelås i yttertrekket så det kan vaskes..hmm..knapper er enklest, men blir det fint?


Laaaang liste så lurer på om det er realistisk å si at dette skal være klart før ho kommer...men kan ha det som mål da :-)

Og så må jeg bare vise noe jeg syns var fint:



Denne søte oppbevaringsposen fant jeg på denne bloggen: http://timotei-timotei.blogspot.no/2009/09/smykkepose-i-rosa-og-grnt.html
fikk lyst å lage en sånn en..finnes jo alltid noe å bruke sånne til :-)

Håper det var ok at jeg kopierte noen bilder fra bloggene til folk- for å illustrere litt og så linket jeg tilbake til bloggen så håper det var greit. 

Nå er det natta! Imorra er det på'an igjen med lesing!! Blæææ

1 kommentar:

  1. Vi har litt barnesengetøy til jente hvis du vil ha. Kan jo evt bruke stoffet om du ikke vil bruke som sengetøy? Kan ta det med hjem i jula.... :)

    SvarSlett