lørdag 24. november 2012

Kobra-lue og en morsom stoff-rest




Da har jeg endelig sydd min første Kobra-lue fra boka Made by Me :-) Har sett på denne oppskriften lenge så nå var det bra å få testet den. Etter litt om og men skjønte jeg hvordan jeg sydde den sammen og nå gav det mersmak til å sy fler :-)

Denne ble lagd av ullfilt fra S&S, et oppklippet fleece-pledd og applikasjonen er en gammel skjorte fra min svigerbror. Litt her og litt der, det er det som gjør det interessant :-) Mangler knapper så har bestilt det fra Lykkedragen :-)

Sydde faktisk denne lua mens stoffet enda var vått- måtte jo se om det krympet så la det i bløt en periode. Håper symaskina mi overlever litt fukt...


Og en stoffrest ble tilfeldigvis lignende på en fisk, det kunne jo ikke gå lillegutt forbi så den fikk munn og øyne og var veldig stas i en liten periode rundt kveldsmat ;-)



2 kommentarer:

  1. Herlighet, du er så flink! Vil også bli sånn sy-dame! Heheh, har jo metervis med eksklusiv silke liggende i en skuff... rrsjsjsj... spørs om det blir noe av den, eller om det ender opp som barbietøy? :)

    SvarSlett
  2. Det blir nok noe av, du må bare komme igang ;-)Du får ønske deg litt sy-stesh til jul :-)

    SvarSlett