lørdag 28. juli 2012

Inspirasjon stue

Da er det på tide med et inspirasjonsinnlegg for stua :-) Farger, møbler, stiler og diverse hentet fra google:

Med egne ord kan jeg si at jeg har en stil som er harmonisk men samtidig personlig og litt leken. Elsker å sette et personlig preg på hjemmet mitt, gjerne hjemmelagde småmøbler, hjemmesydde tekstiler, arvegods osv. Paletten skal være rolig og harmonisk i grått, hvitt og brunt med innslag av blått og grønt. Man vil neppe se særlig mye rødt hos meg- men kanskje noe rosa eller fersken kan få komme inn :-) Litt rosa ser jeg for meg kan freshe opp litt. Elsker mørk brun mot hvitt- klassisk! Liker veldig dårlig industriell-stil som er så poppis nå, liker mye bedre at det skal være lunt og trivelig!

Liker veldig godt trestruktur, drivved eller mørkt tre er favorittene nå. Teksturer ellers også er fint og gjør hjemmet lunt og koselig. Glad i å dra naturen inn i huset og ønsker meg flere planter og grønne vekster inn!

Gulvet blir ca sånn



Parkett eik 1-stav mattlakk tror jeg den het.

Veggene vil jeg ha i en varm grå nyanse, fint mot de hvite karmene rundt dører og vinduer:



Noe slik som den som heter Varm Lin f.eks..

Syns det skal være lunt og koselig i stua, prøvde å finne noen bilder som illustrerte hva jeg var på jakt etter men ikke lett å finne noe som var representativt for det jeg ser for meg, men her er noen bilder fra Kragerø spahotell som jeg digger!



Lyst og moderne men samtidig koselig og lunt.



Likte veldig godt denne feminine stua men blir kanskje litt mye for mannen ;-) Men noen rosa puter og detaljer tror jeg må inn...



Dette bildet under var veldig facinerende...ojoj...inspirasjon! Den kule ørna da!



Litt for mye hvitt men ellers bra:




Ja da kom jeg ikke lenger ikveld. Natta!

også dette da:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar