søndag 22. august 2010

Hjemmelaget skjenk og innflytningsfest :-)

Igår hadde vi innflytningsfest og det ble så bra! Uka i forveien hadde vi satt opp to-do-list og for å si det sånn: den var IKKE kort. Selvfølgelig klarte vi ikke å komme gjennom alle oppgavene men vi såg oss godt fornøyde når vi klarte å stryke ut over halvparten av punktene på lista.

Jeg lagde mat- tapas og vi vasket ned huset og gjorde istand samme dag. Fy søren så sliten jeg var når alt var over- men det var verdt det. Maten ble godt likt, stemninga var helt topp og vi fikk mye skryt for huset :-) Moro moro :-)

Tapasen bestod av:

Feta og spinatruller:

Butterdeigplater som ble delt i tre og kjevlet ut og fylt med en herlig blanding av purre, spinat, feta og chili. Så inn i ovnenen på 200 grader i 20 min.

Wraps:

Tortillalefser med hummus (most kikerter, hvitløk, lime og olivenolje), avokado, stekt aubergine, paprika, chili, alfa-alfa spirer og frisk koriander. Skåret i små biter og med tannpirker i :-)

Bruscetta: (skrives sikkert ikke sånn..hehe)

Landbrø dynket i olivenolje og "grillet" i ovnen til de ble gylne. Deretter smørt inn med hvitløk og fikk selskap av tomathakk og frisk basilikum.

Og ikke minst: Nattmat: pølser i brød a la Ole..hehe...(sambo som stod for de)


Yesyes..men nå skal jeg viser dere vår hjemmelagde skjenk som jeg igrunn er ganske så fornøyd med ;-) Den er ikke helt ferdig enda, skal olje plata og så må den limes fast. Dessuten skal jeg ommøblere noe på innholdet i skjenken, de grønne boksene må nok finne seg et nytt sted å bo :-)

Ellers er bildet av min samboer som går på Johanna beach i Australia- fotograf meg :-) Lampa er et loppisfunn, eller dvs skjermen er ny fra Åhlens mens foten er loppis. Lysestakene og den lille vasen er også loppis. Skulpturen er kjøpt i Colombia på jorda-rundt turen jeg g sambo var på for noen år siden.

Fuglene som flagrer så fint over stranda (og over dørkarmen) er wallstickers som jeg kjøpte på Byggmakker.


Sånn var møbelet i utgangspunktet. Ei bokhylle med skap oppå.



Bokyllene fikk plass i boda og toppskapene skulle bli skjenk :-)



Vi snudde hele klossen opp ned og borret to planker i undersiden for å holde de sammen. (det er disse vi skal enten male eller skjule med en list)



Så skrudde vi på 4 bein fra Chlas Olson..



Slik er altså resultatet :-) Her har vi lagt på en rest av bambus-benkeplata som vi brukte på kjøkkenet :-) Fikk kutta til av en kompis som hadde ei proff sag. Hvis ikke man kjenner noen som har sånt kan man helt sikkert høre med faghandlere om de kan hjelpe..er fort gjort å kutte bare man har målene.

men grr...liker ikke det litt uryddige innholdet..hehe..det skal jeg få gjort noe med!




Syns dere skjenken ble fin?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar